loading...
دستگاه جوجه کشی(نفیس مهر ماسوله)
نفیس مهر بازدید : 717 12 سال پیش نظرات (1)

 

اصول پرورش صنعتی مرغ-اورجینال- زبان فارسی

          اصول پرورش صنعتي مرغ-اورجینال

اصول پرورش صنعتی مرغ

 شماره مجوز:155/654213

6000 تومان

مجموعه آموزشی اصول پرورش صنعتی مرغ و مرغداری در ایران

در ابتداي بنيانگذاري صنعت پرورش مرغ گوشتي وجود يك گله پرورشي با ظرفيت چند صد قطعه همواره علاوه بر نگرانيهاي خاص خود، بسياري از محدوديتها را نيز بدنبال خود داشت. امروزه با بهبود استراتژيهاي مديريتي وجود تجهيزات پيشرفته، ‌انجام برنامه واكسيناسيون و تجويز داروهاي مناسب امكان نگهداري و پرورش تعداد زيادي از جوجه هاي گوشتي را در يك فضاي محدود امكان پذير شده است و اخيراً‌ نيز بخاطر پاره اي از مسائل اقتصادي پرورش طيور صنعتي فارمها نگهداري در ظرفيت هايي بزرگتر با ميانگين تقريبي 300000 - 150000 قطعه پيش مي رود.

از مزاياي احداث سالنهاي پرورشي با ظرفيت بالا مي توان به كاهش هزينه هاي ثابت و سر شكن شدن هزينه هاي كارگري و استفاده بهينه از نيروي انساني اشاره نمود. از سوي ديگر ميزان سود حاصله از اين سالنها قطعاً‌ بيشتر خواهد بود. ولي با اين وجود اگر چه احداث سالنهاي با ظرفيت بالا داراي مزاياي اقتصادي انكار ناپذيري است ولي مسائل موجود در روي ديگر سكه نبايد ناديده گرفته شود چرا كه اين سالنها نيز مسائلي از قبيل مشكلات مرتبط به هزينه هاي كارگري، احتمال ابتلا به بيماريهاي شايع در مرغداريها، افزايش هزينه در نتيجه استفاده از تجهيزات و نياز زياد به سرمايه اوليه از جمله مشكلات اين نوع سالنهاي پرورشي مي باشند.

امروزه شركتهاي پرورش مرغ صنعتی از اين مسائل حاد آگاه هستند به اين خاطر بجاي يك سالن بسيار بزرگ با ظرفيت بالا از سالناهي كوچك در كنار هم به تعداد شش سالن و يا كمتر استفاده مي گردد. بسياري از مزارع پرورش مرغ گوشتي نيز با اعمال مديريت مناسب و نيز استفاده از تجهيزات پيشرفته تا حدودي بر اين مشكلات فائق آمده اند.

اصول پرورش صنعتی مرغ-اورجینال- زبان فارسی

 وضعيت بهداشتي جوجه هاي گوشتي:
نژادهاي مختلف جوجه هاي گوشتي از لحاظ استاندارهاي بهداشتي و مسائل مرتبط با سيستم ايمني خود داراي پروفيل خاص خود مي باشند و به همين جهت جوجه هاي هر نژاد خاص عكس العملهاي متفاوتي را به يك برنامه واكسيناسيون يكسان و نيز شيوع بيماريها را خواهند داشت براين اساس شركتهاي تجارتي پرورش جوجه هاي گوشتي همواره در يك سالن از جوجه هاي گوشتي يك نژاد خاص را استفاده مي كنند در مزارع بزرگ با ظرفيت بالا گاهاً مجبورند بطور مختلط چندين نوع نژاد گوشتي را در يك سالن پرورش دهند در چنين حالتي برنامه مديريتي صيحيح اجتناب ناپذير است در چنين مواردي درصورت شيوع بيماري مهار و درمان همواره مشكلات خاص خود را خواهد داشت از مهمترين برنامه هاي مديريتي در اين مزارع ممنوعيت ورود افراد متفرقه و عدم بازديدهاي غير ضروري تمهيدات لازم در مورد ورود پرندگان وحشي.حيوانات دست آموز و جوندگان بايد صورت پذيرد.ورودي و خروجي فارم بايد گودال ضدعفوني داشته و هميشه ماده ضد عفوني كننده تازه تهيه گردد. همچنين جهت پيشگيري از شيوع بيماريهاي رايج محوطه بيرون سالن مكررا با مواد ضد عفوني كننده مختلف ضد عفوني گردد. از ديگر مسائل مهم به حداقل رساندن اختلاف سن در گله هاي طيور است بهر صورت با رعايت همچون مسائل بهداشتي و مديريتي علاوه بر كاهش تلفات, امكان بروز بيماري به حداقل خود خواهد رسيد.

تغذيه جوجه هاي گوشتي:
تغذيه جوجه هاي گوشتي بخصوص در هفته اول پرورش داراي اهميت بسيار زياد است امروزه با اينكه دانخوريهاي اتو ماتيك رواج يافته است ولي در هفته هاي اول كارگران مجبورند روزانه در چندين نوبت دانخوريهاي مخصوص جوجه هاي سنين پايين را تميز و پر نمايند امروزه همه پرورش دهندگان جوجه هاي گوشتي با استفاده از دانخوريهاي اتوماتيك علاوه بر سهولت كار و كاهش پرت غذاي, هزينه استفاده از كارگر نيز كاهش مي يابد.


این مجموعه شامل موارد زیر می باشد :

- انتقال و توزیع دان در سالن پرورش

- شناخت انواع نژادهای مرغ گوشتی و تخمگذار

- تاسیس مرغداری

- ساختمان بدنی طیور و مرغ

- ضد عفونی مرغداری

- طرز تهیه و نگهداری خوراک طیور

- تبدیل تخم مرغ نطفه دار به جوجه یکروزه

- آموزش حمل صحیح جوجه یکروزه به مزرعه پرورش مرغ

- معرفی اجزای بدن مرغ

- مواد اصلی تشکیل دهنده غذای مرغ

- مواد غذایی با منشأ گیاهی و حیوانی

- اجزاء جیره غذایی

- مواد غذایی افزودنی به جیره

- تنظیم جیره برای دوره های مختلف رشد

 

قابل نمایش در پلیرهای خانگی و کامپیوتر

شماره مجوز:155/654213

قیمت: 6.000 تومان

 این مجموعه در قالب 1 حلقه CD به خریداران گرامی عرضه می شود.

روش خرید: برای خرید اصول پرورش صنعتي مرغ، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

 

Product_Card

 

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط رضایی در تاریخ 1393/03/07 و 14:38 دقیقه ارسال شده است

موفق باشید
پاسخ : متشکرم دوست گرامی. همچنین


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 330
  • کل نظرات : 1673
  • افراد آنلاین : 87
  • تعداد اعضا : 4974
  • آی پی امروز : 263
  • آی پی دیروز : 51
  • بازدید امروز : 616
  • باردید دیروز : 216
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,123
  • بازدید ماه : 1,123
  • بازدید سال : 36,800
  • بازدید کلی : 2,366,548