loading...
دستگاه جوجه کشی(نفیس مهر ماسوله)
نفیس مهر بازدید : 1408 12 سال پیش نظرات (1)

 

   دستگاه جوجه کشی دابل ككس هلندنکته مهم :  دستگاه را بدون آب روشن نکنيد .دستگاه جوجه کشی دابل ككس هلند

   ابتدا فيوز را داخل جافيوزی قرار داده و در سر جای خود پيچ نمائيد .

   چنانچه برای اولين بار از دستگاه استفاده می‌کنيد، فقط يکی از راک‌ها را پر نموده و استفاده نماييد تا مطمئن شويد روش استفاده از دستگاه را می‌دانيد.

  دماسنج‌های کامپيوتری وظيفه چک نمودن و مقايسه کردن دما را دارند، دمای دستگاه را به گونه‌ای تنظيم کنيد که دماسنج الکلی داخل دستگاه عدد 5/37 را نشان دهد. در اين حالت دماسنج‌های کامپيوتری معمولا دما را 1 الی 5/1 درجه سانتی‌گراد کمتر از دماسنج الکلی نشان می‌دهند. چنانچه دماسنج‌های کامپيوتری 7/0 الی 1 درجه سانتيگراد با هم اختلاف دما داشته باشند قابل قبول است.

·     برای تعويض باتری دماسنج کامپيوتری ، دماسنج را به سمت بيرون بکشيد تا آزاد شود (دماسنج ها با چسب نواری دو طرفه در جای خود ثابت شده اند ).

 

·     هنگامی که دماسنج کامپيوتری را روشن می‌کنيد، ابتدا به مدت چند لحظه دمای قبلی دستگاه نشان داده شده، سپس دمای فعلی نمايش داده می‌شود.

 

·     چنانچه دمای دو دماسنج کامپيوتری اختلاف زيادی با هم داشته باشند، اشکالی در سيستم وجود دارد که بايد با کارشناسان مربوطه تماس بگيريد.

 

·     اين دستگاه شامل يک المنت و دو ترموستات می‌باشد که در زمان‌های اضطراری به شما کمک می‌کند تا بحران را سپری کنيد. چنانچه يکی از ترموستات‌ها به هر دليل از کار بيافتد، از پشت پنل جلوی دستگاه می‌توانيد فيش کنترل سيستم را با رعايت جهت فيش و توجه به زائده آن به ترموستات ديگر وصل نماييد. (نيازی به باز کردن پنل نمی‌باشد). 

 

·     هر روز ظرف آب دستگاه را تا نيمه پر کنيد.

 

·     توجه داشته باشيد زمانی که توسط ترموستات دما را کم يا زياد می‌کنيد، بلافاصله اثر آن را روی دماسنج نمی‌بينيد. معمولاً نيم ساعت طول می‌کشد تا تغييرات روی دماسنج ديده شود (برای رطوبت نيز همين‌طور)

 

·     دير گرم شدن دستگاه طبيعی است، دماسنجهای کامپيوتری هنگامی دما را نشان می‌دهند که دمای دستگاه به 32 درجه سانتيگراد برسد قبل از رسيدن به اين دما علامت L را روی دماسنج‌ها مشاهده می‌نماييد.

 

  از آنجا که رطوبت محيط در نقاط مختلف ( نسبت به سطح دريا) متفاوت است لازم است پس از آنکه با رطوبت سنج، رطوبت را تنظيم نموديد، سر ولوم پيچ تنظيم رطوبت را طوری سر جای خود قرار دهيد که فلش  آن مقابل عدد رطوبت واقعی دستگاه باشد(جعبه تنطيم رطوبت را از پشت با دست نگه داريدسپس سر ولوم را در سر جای خود قرار دهيد)

·     چنانچه دمايی را که دماسنج‌های کامپيوتری نشان می‌دهند با دمای دماسنج الکلی اختلاف زيادی داشته باشد با کارشناس فنی دفتر سرويس خدمات تماس بگيريد .

 

·     چنانچه درب دستگاه را باز نموديد تا 30 دقيقه به ترموستات دست نزنيد. چنانچه بعد از 30 دقيقه دما به حالت نرمال برنگشت، اجازه داريد با ترموستات مجدداً دمای دستگاه را تنظيم نماييد.

 

·     حرکت موتوری که سيستم چرخش را به عهده دارد بسيار کند است، با چشم قابل ديدن نمی‌باشد و کاملاً بی‌صدا می‌باشد، لذا به هيچ وجه به موتور و برق آن دست نزنيد.

 

·     روز هجدهم فيش برق موتورها را جدا نموده و بخش چرخش تخم‌ها را از دستگاه خارج نماييد و تخم‌مرغ‌ها را روی توری مخصوص بچينيد.

 

·     قبل از قرار دادن تخم‌مرغ‌ها، دستگاه بايد به مدت 3 روز کار کند تا تنظيمات دقيق انجام پذيرد.

 

·     دستگاه را در داخل يک اتاق به دور از نور خورشيد، شومينه، شوفاژ، باد سرد و پنجره قرار دهيد.

 

·    هنگام قرار دادن تخم‌مرغ‌ها در جا تخم‌مرغی دقت کنيد که قسمت باريک تخم‌مرغ بايد به سمت پايين باشد.

 

·    دمای ايده‌آل محيط حدوداً 25 درجه سانتيگراد می‌باشد، سرد بودن دمای محيط سبب عرق کردن شيشه دستگاه و خفگی جوجه‌ها می‌شود.

 

·    با روشن شدن دستگاه، چراغ قرمز روشن شده و المنت شروع به گرم شدن می‌کند.

 

·     هنگامی که دما به 35 درجه سانتيگراد رسيد، ترموستات را به آرامی به سمت چپ بچرخانيد تا چراغ قرمز رنگ خاموش شود. يک ساعت منتظر بمانيد تا دما به 5/37 برسد.

 

·     چنانچه بعد از يک ساعت دما به 5/37 نرسيد، اندگی پيچ را بچرخانيد تا ترموستات روشن شود. توجه داشته باشيد که هر يک ميليمتر که پيچ ترموستات را به سمت راست می‌چرخانيد و چراغ ترموستات روشن می‌شود، نيم درجه سانتيگراد دمای دستگاه افزايش می‌يابد. ولی افزايش دما روی دماسنج 30 دقيقه بعد نشان داده می‌شود. زمانی که دستگاه روی 5/37 درجه سانتيگراد تنظيم شد نوسان دما بين 36 تا 38 درجه طبق علامت روی دماسنج الکلی قابل قبول است، لذا به ترموستات دست نزنيد.

 

·     جنين‌ها تحمل افزايش دما را ندارند، ولی در برابر کاهش دما تا چند درجه مقاومند.

 

·     تخم‌مرغ‌ها بايد تازه باشند، تخم‌مرغ‌های بيشتر از 7 روز يا يخچالی تبديل به جوجه نمی‌شوند.

 

·     فقط در مواقع ضروری درب دستگاه را باز نماييد، زيرا باز نمودن بی‌دليل دستگاه باعث خشک شدن پوسته تخم‌مرغ و کاهش بازدهی دستگاه می‌گردد. توجه داشته باشيد باز شدن درب دستگاه در سه روز آخر باعث کم شدن بازدهی دستگاه می‌گردد. خروج جوجه‌ها تا روز بيست و سوم ادامه خواهد داشت.

 

·      گرمای چراغ روشنايی داخل دستگاه سبب نامتعادل شدن دمای دستگاه می‌گردد. لذا فقط در مواقع مورد نياز از چراغ روشنايی دستگاه استفاده نمائيد .

 

·       الکل قرمز رنگ دماسنج الکلی نبايد بريدگی داشته باشد (الکل نبايد قطعه قطعه شده باشد).

 

·     در مواقع اضطراری چنانچه نياز شد از ترموستات دوم دستگاه استفاده نماييد، ابتدا دو شاخه برق دستگاه را قطع کنيد سپس فيش پشت ترموستات را با رعايت جهت به ترموستات دوم وصل نماييد، دقت کنيد فيش معکوس وصل نشود.

 

 

·     عرق کردن درب دستگاه هنگام خروج جوجه ها از تخم طبيعی است، لذا به سيستم رطوبت دست نزنيد.

 

 

·     جمع شدن بيش از چند قطره آب پشت شيشه به معنی بالا بودن رطوبت می باشد و سبب خفگی جوجه ها می گردد . (رويت رطوبت در حد چند قطره آب قابل قبول می باشد ).

 

 

·     راک دارای دماسنج را در طبقه سوم و راک های دارای رطوبت سنج را در طبقه دوم و چهارم قرار دهيد .

·     چنانچه در حين کار با دستگاه تعادل دمايی دچار مشکل شد(اختلاف زياد دما بين دماسنج های کامپيوتری و الکلی) فن را چک کنيد، که متوقف نشده باشد.

 

·    رطوبت در هجده روز اول 55-50 درصد و روز هجدهم به بعد 60 درصد می باشد، اختلاف بين رطوبت سنج ها در حد چند درصد طبيعی است.

 

·    برای تنظيم رطوبت دستگاه ابتدا پيچ تنظيم رطوبت را به سمت صفر بچرخانيد تا رطوبت بسته شود، بعد از تنظيم دما و رويت دمای 5/37 درجه رطوبت را کم کم زياد کنيد تا به 55 درصد درجه برسد .

 

 

 

 

·    در مناطق خشک در روز بيستم فقط يکی از دريچه های سقف را باز نمائيد .

 

·    در مناطق مرطوب (کنار دريا) ، در روز هيجدهم يکی از دريچه ها و در روز بيست و يکم يکی ديگر از دريچه ها را باز نمائيد .

 

      تذکر: در صورتی که مبتدی هستيد و تجربه کافی برای کار با اين دستگاه را نداريد، توصيه می‌شود برای اولين مرتبه از تخم پرندگان زينتی و گران‌قيمت استفاده ننماييد با چند تخم‌مرغ ارزان قيمت عمليات جوجه‌کشی را انجام دهيد تا تجربه‌های لازم را کسب نماييد.

 

     ---------------------------------------------------------------


ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط عبدالعلی تاج الدینی در تاریخ 1392/03/10 و 19:35 دقیقه ارسال شده است

با سلام
این دودستگاه چه فرقی باهم دارند
وکدام یک بهتر است
پاسخ : سلام دوست گرامی. نحوه کار هر دو دستگاه به یک شکل است و راندمان یکسانی دارند. و در مدل جنرال از رطوبت سنج و دماسنج دیجیتال استفاده شده است در واقع این دستگاه برای افراد مبتدی مناسب تر است ولی با یکبار استفاده تجربه لازم را کسب می نمایید و از دستگاه دابل نیز میتوانید به راحتی استفاده کنید.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 330
  • کل نظرات : 1673
  • افراد آنلاین : 64
  • تعداد اعضا : 4974
  • آی پی امروز : 110
  • آی پی دیروز : 51
  • بازدید امروز : 290
  • باردید دیروز : 216
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 797
  • بازدید ماه : 797
  • بازدید سال : 36,474
  • بازدید کلی : 2,366,222