loading...
دستگاه جوجه کشی(نفیس مهر ماسوله)
نفیس مهر بازدید : 1114 12 سال پیش نظرات (0)

 

مزایای سیستم التراسونیک در مقایسه با ایرواشر جهت تامین رطوبت

ایر واشر (Air washer)

 

بطور کلی دستگاه ایرواشر یه رطوبت ساز نیست بلکه بدلیل ماهیت عملکرد دستگاه تا حدودی رطوبت را بالا می برد .

 

معایب  : به طورهزینه های مربوط به خرید و نگهداری ایرواشر بسیار بالا بوده و نیاز به تکنسین های مجرب دارد که معمولا هنگام خرید این سیستم  ، به آن توجه نمی شود .نگهداری از ایرواشرها بسیار مهم و اساسی می باشد. در واقع باید برنامه نگهداری مرتب کوتاه مدت برای دستگاه در نظر گرفت.

1-      هوای آلوده هنگامی که حاوی پرز، روغن و سایر ذرات معلق در هواست به صفحات مرطوب تیغه ها برخورد می کند . این ذرات وارد آب شده و باعث گرفتگی نازل های اسپری می گردد از این رو باید به طور دائم مواد ضد رسوب به آب اضافه شود . این عمل فقط تا حدی زمان عملیاتی پاکسازی را به تعویق می اندازد .

 مزایای سیستم التراسونیک در مقایسه با ایرواشر

2-      ایرواشر باید مرتب بازرسی شود تا اجزای مرطوب آن عاری از گرد و خاک و روغن باشند.

 

3-      خوردگی در ایرواشر : کنترل خوردگی در هر سیستم فلزی که با آب کار می کند امری واجب و ضروری می باشد. دی اکسید کربن ، و دی اکسید گوگرد و دیگر گازهای خورنده ( بخصوص در شهرهای بزرگ که دچار آلودگی هوا هستند ) در اثر حل شدن در آب مشکلات جدی به وجود می آورند .آنها اسید رقیق ملایمی را تشکیل می دهند که به آسانی به سطوح حفاظت نشده حمله کرده و باعث خوردگی می شود. و از مشخصه های آن افت در نازل ها می باشد.

 

4-      اختلال در عملکرد ایرواشر در اثر ذارات معلق و پرز و بخار روغن هایی که در بخارهوا وجود دارند : روغن هایی که در بخارهوا وجود دارند از کارکرد ماشین آلات در سرعت های بالا به وجود می آیند. ذرات روغن باعث اختلال در عملکرد سیستم می شوند. باقی ماندن روغن در سیستم باعث خاموش شدن سیستم می گردد.

 

5-      ایرواشر به سرعت لزج شده و بو می گیرد : برای رفع این مشکل از اکسیدکننده های با بوی کم مانند پراکسید هیدروژن و بروم استفاده می کنند. این مواد را 2 بار در هفته به سیستم تزریق کرده تا شوک وارد کنند که نیاز به بازدید مکرر داشته وهزینه بر می باشد .

 

همچنین نگهداری دستگاه ایرواشر شامل موارد مهم دیگر زیر نیز می باشد :

 

1) لازم است قسمت ها و اجزای زیر در فواصل زمانی معین مرتبا از اجرام و کثافات پاک شوند:

 

-     تیغه های دمپر و میله های رابط آن ها: (در صورتی که دستگاه دمپر داشته باشد) در این صورت باید زنگ روی دمپرها را پاک کرد

 

-     کل قسمت های آب فشان شامل لوله های اصلی و لوله های قائم و نازل ها . هر گونه گرفتگی نازل ها می تواند روی فشار و مقدار و کیفیت بارش آب تاثیر منفی بگذارد.

 

-      تست زیرین دستگاه و شناور فلو سوئیچ

 

-       تیغه های قطره گیر

 

-       اگر صافی از نوع خود پاک شو نیست باید هر هفته تمیز شود

 

-       واشر لاستیکی و کلیه درز بند ها

 

-       سینی تجمع لجن

 

2)  زوایای تیغه ها و فواصل بادزن باید مرتبا بازرسی و و در صورت لزوم تنظیم شود.

 

در فواصل زمانی معین باید موتور منطبق با دستورالعمل کارخانه سازنده پیاده شود و مورد بازرسی قرار گیرد. 

 

3) روان کاری :

 

لازم است یاتاقان های بادزن هر چهار ماه بازرسی و گریس کاری شود (آن هم با گریس مقاوم در برابرآب). اگر یاتاقان ها به صورت مستمر کار می کنند باید سالی یک مرتبه روان کاری شود و چنانچه خارج از آب کار می کنند باید هر سه ماه یک بار روان کاری شود.

 

در هوای خیلی سرد که امکان یخ زدن آب پاششی وجود دارد . برای جلوگیری از این امر یک کویل گرمکن آب استفاده می شود.

مصرف بالای برق و سر و صدا از دیگر معایب ایر واشر می باشد .

 

با توجه تحقیقات بعمل آمده که بر اساس دستاوردهای شرکت های بزرگ تولید کننده سیگار در جهان ( به پیوست طی یک بروشور تقدیم شده است ) می باشد . بهترین سیستم برای تامین رطوبت در سالنهای تولید سیگار و انبارهای نگهداری توتون و تنباکو رطوبت سازهای التراسونیک می باشد که قادر هستند بطور مستقل از جریان هوای عبوری ( که در ایرواشر ها و یا سیستم های نازلی رایج است )  رطوبت را با حداقل مصرف انرژی تا حد اشباع تامین نمایند .

رطوبت حاصل از دستگاه های التراسونیک که بصورت ذرات بسیار ریز در حد یک تا دو میکرون می باشد علاوه بر اینکه محیط را خیس نمی کند براحتی در محیط منتشر می گردد .

کنترل میزان رطوبت محیط با  دستگاه رطوبت ساز التراسونیک بسیار ساده ، کم هزینه و فاقد دستگاهای سنگین ، حجیم و پر سر و صدا می باشد .

هزینه نگهداری دستگاههای رطوبت ساز التراسونیک بسیار پایین بوده وبر خلاف ایرواشر ها و یا سیستم های نازلی نیاز به تعویض مکرر قطعات ندارد .

 

 ---------------------------------------------------------------------

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 330
  • کل نظرات : 1673
  • افراد آنلاین : 79
  • تعداد اعضا : 4974
  • آی پی امروز : 244
  • آی پی دیروز : 51
  • بازدید امروز : 548
  • باردید دیروز : 216
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,055
  • بازدید ماه : 1,055
  • بازدید سال : 36,732
  • بازدید کلی : 2,366,480