زمان جاری : جمعه 22 تیر 1403 - 12:35 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



تعداد بازدید 1054
نویسنده پیام
admin آفلاین


ارسال‌ ها354
عضویت24 /9 /1391
سن: 35
شناسه یاهو
تشکرها24
تشکر شده379
پرورش قرقاول در فضای باز بهتر است یا محیط بسته سالن؟

پرورش قرقاول در فضای باز بهتر است یا محیط بسته سالن؟

این سوال که پرورش قرقاول در فضای باز بهتر است یا محیط بسته سالن، برای بسیاری از دوستان پابرجاست.

بر اساس آخرین تحقیقات بعمل آمده و تماس با دانشگاه بریتیش کلومبیا:

توصیه میگردد که اجرای دوره لک و تخمگذاری قرقاول در محیط بسته سالن صورت پذیرد زیرا در فضای باز در پی تغییرات جوی و نوساناتی که در شدت نور روزانه یا طول شبانه روز ممکن است حادث گردد، بروز اختلالات شدیدی را در فرایند تخمگذاری قرقاول باید انتظار داشت. اما برای دوستانی که سیکل تخمگذاری طبیعی قرقاول (سالی یک مرتبه) را دنبال می کنند، نگهداری پرنده در فضای باز ایده آل بوده و توصیه میگردد.

جوجه قرقاول را از سن یک روزگی تا زمان رشد کامل پرها باید در محیط بسته سالن نگهداری نمود که شرایط آن سابقا ذکر شده است. پس از آن می توان جوجه ها را در فضای باز رها نمود و البته ایجاد سایه بان، پناهگاه و کلاهک محافظ روی ظروف آب و دان الزامی بنظر می رسد.

در حال حاضر بهترین نوع بستری که در فضای باز اجرا شده، بستر تور می باشد به طوری که به ارتفاع 10 سانتیمتر از سطح زمین بستر تور را تعبیه کرده و در سطح خاک زیر آن، بذر گیاهان مفید مثل یونجه، جعفری و آویشن کاشته می شود. باید توجه داشت که در این نوع بستر از تماس مستقیم پرنده با زمین و آلودگی های ناشی از آن جلوگیری شده، گیاهان کاشته شده به طور دائم از کود پرندگان روی تور تغذیه شده و مهمتر از همه با رشد گیاهان و بیرون زدن آنها از شبکه های تور بستر پرندگان همیشه به گیاه تازه دسترسی داشته و تغذیه می شوند. همچنین آبیاری بارانی این گیاهان نیز موجب ایجاد باران مصنوعی برای پرنده شده که موجب کاهش گرد و غبار هوای اطراف، تنفس بهتر پرنده و کاهش تنش عصبی آن میگردد.

نویسنده : وحید رحیمی




جمعه 24 آذر 1391 - 11:35
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش




پرش به انجمن :


آموزش و پرورش مرغ گوشتی آموزش و پرورش مرغ تخمگذار آموزش و پرورش بوقلمون گوشتی آموزش و پرورش کبک و قرقاول