زمان جاری : جمعه 22 تیر 1403 - 8:54 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



تعداد بازدید 965
نویسنده پیام
admin آفلاین


ارسال‌ ها354
عضویت24 /9 /1391
سن: 35
شناسه یاهو
تشکرها24
تشکر شده379
امکانات موردنیاز پرورش بلدرچین

قبل از بیان امکانات مورد نیاز جهت پرورش بلدرچین مواردی لازم است که به استحضار می رسد:

الف) در تولید و پرورش بلدرچین، تولید گوشت بلدرچین سودآورتر از تولید تخم خوراکی یا نطفه دار بلدرچین است و افرادی موفق ترند که

بتوانند فرآیند کامل پرورش و تولید را داشته باشند که شامل داشتن بلدرچین تخمگذار سالن و دستگاه جوجه کشی و سالن های پرورش و سالن کشتار و بسته بندی میباشد.

ب) چون گله تخم گذار یا همان مولد دائماً در حال تخمگذاری میباشد و نگه داشتن تخم های نطفهدار جهت تولید و بازده بالا نباید بیشتر از 7 تا 10 روز نگهداری شوند، بنابراین با توجه به فواصل زمانی ذرک شده تخم باید وارد دشتگاه شوند و به طبع پس از مدتی در هر 7 تا 10 روز تعدادی جوجه یکروزه تولید میشود و با توجه به زمان پرورش حدود 40 تا42 روز میباشد. این مجموعه باید دارای 4 سالن جهت پرورش باشد.

1- سالن پرورش بلدرچین تخمگذار: جهت تولید 60 هزار جوجه احتیاج به 85 تا 90هزار تخم در همین دوره زمانی میباشیم و با توجه به راندمان تقریبی 70% تخمگذاری در روز به 3000 بلدرچین ماده و 1000 قطعه بلدرچین نر نیازمندیم که در این خصوص احتیاج به یک سالن به ابعاد (مترمربع)65 = 5 × 13 دارد، پرورش بلدرچینهای مولد بخاطر بازده بالاتر باید در قفس انجام شود و هر متر قفس دارای چهار طبقه و هشت قفس 25 عددی است، یعنی هر متر قفس 200 پرنده را در خود جای میدهد. بنابراین مابه 20 متر قفس احتیاج داریم.

2- دستگاه جوجه کشی: برای تولید 60 هزار جوجه یکروزه به یک ستر 45000 عددی و یک هچر 22000 عددی نیازمندیم، مساحت مورد نیاز جهت ستر+ هچر+اتاق نگهداری تخم+اتاق ضدعفونی و مکانی جهت شستشوی لوازم حدود70 تا 100 متر مربع سالن لازم داریم.

3- فضای سرپوشیده دیگری که مورد احتیاج می باشد محل نگهداری و ساخت دان مصرفی بلدرچینهای مولد پرورشی می باشد که مساحتی حدود 70 تا 100 متر مورد نیاز است.

4- سالنهای پرورش: همانطور که در توضیحات اول گفته احتیاج به 4 سالن جهت پرورش داریم و تولید تقریبی 60 هزار جوجه در هر دوره یعنی 15 هزار جوجه یکروزه است، ما احتیاج به 4 سالن حدود 150 متری داریم.

5- سالن کشتار: سالن یا اتاقی جهت کشتارگاه لازم است که بلدرچینها در آنجا ذبح شوند، پرها کنده و تخلیه کامل شکم انجام شود، برا ی این کار که کشتار دستی یا اصطلاحاً کشتار سنتی گفته میشود، این مکان مساحتی به اندازه تقریبی 50 متر است.

6- آخرین فضای سرپوشیده لازم، اتاقهای کارگری، رختکن کارگرها و انبار وسایل می باشد.

5- بخاری جهت گرمایش سالن: چون سالنها از متراژ پایینی برخوردار هستند توصیه می شود از بخارییهای انرژی که هم از سوخت گاز و سوختهای فسیلی مصرف می کنند استفاده شود.

6- فن جهت سالنهای پرورش که هر سالن 2 عدد فن احتیاج دارد.

7- آسیاب 1 تنی سه فاز

8- میکسر 2 تنی سه فاز

9- پرکن و لوازم جانبی

دانخوری و آبخوریها: که فقط مخصوص سالنهای پرورش می باشد چون قفسها دانخوری و آبخوری دارند و چون سالنهای پرورش را می توان به سیستم اتومات مجهز کرد، قیمتهای متفاوت میباشد.

اینجانب دانخوری را دستی و آبخوری را بصورت نیپل پیشنهاد می کنم .

علاوه بر موارد گفته شده داشتن یک موتور برق جهت پیشگیری از آسیبهای ناشی از برق رفتگی لازم و مفید می باشد.

هزینه های جاری اعم از حقوق کارگر، پول آب، برق تلفن + هزینه انرژی برای هر بلدرچین باید در نظر گرفته شود.




یکشنبه 30 آبان 1395 - 16:18
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده: 1 کاربر از admin به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: voshmgir &




پرش به انجمن :


آموزش و پرورش مرغ گوشتی آموزش و پرورش مرغ تخمگذار آموزش و پرورش بوقلمون گوشتی آموزش و پرورش کبک و قرقاول