زمان جاری : جمعه 22 تیر 1403 - 11:10 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



تعداد بازدید 230
نویسنده پیام
admin آفلاین


ارسال‌ ها354
عضویت24 /9 /1391
سن: 35
شناسه یاهو
تشکرها24
تشکر شده379
عملیات روز هجدهم جوجه کشی

3 روز پيش از خروج جوجه‌ها از تخم، عمليات چرخش بايد قطع گردد، لذا روز هجدهم فيش چرخاننده را از محل خود خارج نموده و بخش چرخاننده را از دستگاه جدا نماييد. و تخم مرغها را بر روی توری پلاستيکی بچينيد و دستگاه را روشن کنيد.

چنانچه تا يک ساعت دمای دستگاه به 5/37 درجه سانتيگراد نرسيد، نسبت به تنظيم مجدد دما اقدام نماييد.

فقط در مواقع ضروری درب دستگاه را باز نماييد، زيرا باز نمودن بی‌دليل دستگاه باعث خشک شدن پوسته تخم مرغ و کاهش بازدهی دستگاه می‌گردد. توجه داشته باشيد باز شدن درب دستگاه حتی برای يک مرتبه در سه روز آخر باعث کم شدن بازدهی دستگاه می‌گردد. خروج جوجه‌ها تا بيست و سوم ادامه خواهد داشت.

توجه داشته باشيد که ممکن است موقع حمل و نقل دستگاه المنت از جای خود حرکت کرده باشد. توجه به اين نکته الزامی است که فاصله المنت تا سقف دستگاه بايد حدود 2 الی 3 سانتيمتر بوده و به تخم مرغ‌ها نزديک نباشد.

زمانيکه جوجه ها بيرون می آيند

فرايند هچری نيازمند اعمال فشار زياد توسط جوجه می باشد . يک فرايند هچری کامل، 10 تا 20 ساعت به طول می انجامد . نگران زمان هچری نباشيد زيرا به نوع جوجه بستگی دارد زمانيکه جوجه با موفقيت تخم را ترک می کند ، تا زمانيکه پرهايش خشک شود در دستگاه باقی می ماند در اين حالت تهويه بايد افزايش يابد . زمانيکه بيشتر از 90 درصد جوجه ها خشک شده اند ، بايد آن ها را خارج کرد . اگر جوجه ها مدت زمان بيشتری در دستگاه باقی بمانند کمبود آب پيدا می کنند . جوجه ها را به مکان گرمی انتقال دهيد و به آن ها آب و غذا بدهيد .

تخم هايی که از زمان پيش بينی شده ، بيشتر از يک روز باز نشده باقی بمانند بايد دور انداخته شوند . کمک به جوجه ها برای خروج از تخم معمولا موفقيت آميز نمی باشد . جوجه هايی که برای خروج از تخم ضعيف هستند زنده نمی مانند يا بعد از خروج رشد نمی کنند حتی اگر به آنها کمک کنيد . از تخم جوجه های ضعيف برای جوجه کشی استفاده نکنيد زيرا اين نقص خود را به نسل بعد هم منتقل می کنند .




سه شنبه 19 اسفند 1393 - 11:35
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش




پرش به انجمن :


آموزش و پرورش مرغ گوشتی آموزش و پرورش مرغ تخمگذار آموزش و پرورش بوقلمون گوشتی آموزش و پرورش کبک و قرقاول